Reklamačné podmienky
Základné ustanovenia
- Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť reklamáciu písomne, alebo elektronickou poštou na info@byveron.sk v záručnej dobe.
- Reklamovať je možné iba tovar, ktorý bol zakúpený výlučne u predávajúceho na www.byveron.sk a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Vzhľadom na charakter a povahu tovaru sa snažíme vadu na výrobku opraviť. Pokiaľ oprava nie je možná môžete sa pri reklamácií rozhodnúť, či tovar vymeníme kus za kus, alebo vrátime zaplatenú sumu alebo s doplatkom/preplatkom vymeníme za iný tovar.
- V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy vie reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151 Občianskeho zákonníka.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako je tovar takého charakteru bežne používaný
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii resp. na štítku výrobku,
- všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok,
- opravou alebo úpravou tovaru osobami, ktoré nie sú oprávnené na vykonávanie záručných opráv.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa taktiež nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať výhradne poštou, na adresu - Komenského 16, Žilina, 010 01 avšak nie zaslať na dobierku. Tovar na dobierku neprijímame, balík neprevezmeme. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru. Reklamovať možno len tovar, ktorý je čistý a zbavený všetkých nečistôt. Tovar odporúčame zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a s reklamačný formulárom, ak ste ho už predtým nezaslali e-mailom.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Spoločnosť vlastniaca a prevádzkujúca e-shop www.byveron.sk je povinná reklamáciu vybaviť bezodkladne, no najneskôr do 30 dní od jej začatia. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu chybnej veci za rovnakú bezchybnú, resp. na výmenu tovaru s doplatkom/preplatkom za iný tovar alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
- reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (množstvo tovaru, neporušenosť pásky, poškodenie obalov) je odporúčame skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar sa pri preprave môže poškodiť a kupujúci môže odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky. Ak bude tovar doručený v poškodenom stave, odporúčame zákazníkovi, aby s prepravcom spísal škodový záznam. V prípade, že k takejto situácii došlo, kupujúci bezodkladne kontaktuje predávajúceho.
- Kupujúci berie na vedomie, že zo zákona a z hygienických dôvodov nie je možné vracať alebo meniť spodnú bielizeň. Kupujúci má právo po doručení́ tovaru odskúšať̌ jeho funkčnosť̌, avšak nesmie ho používať v prípade, že odstupuje od kúpnej zmluvy. Na zistenie funkčnosti, povahy a ostatných charakteristík tovaru, má kupujúci právo manipulovať s tovarom iba takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v bežnom kamennom obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby v uvedenej lehote na odstúpenie od zmluvy, manipuloval s tovarom a kontroloval ho s adekvátnou starostlivosťou.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho.
- Kontaktná adresa: Komenského 16, 010 01 Žilina
Kontaktné údaje: Mgr. Veronika Smikoňová
email: info@byveron.sk
tel. č.:
Postup reklamácie
- Pošlite tovar na adresu: Mgr. Veronika Smikoňová, Komenského 16, 010 01 Žilina
- Tovar pošlite poštou. Produkt neposielajte na dobierku. Takáto zásielka nebude prevzatá.
- Reklamovaný tovar zabaľte tak, aby nebol počas prepravy poškodený. Priložte reklamačný formulár, ktorý nájdete tu: Reklamačný formulár Veron
- Doručenie reklamovaného produktu Vám potvrdíme telefonicky alebo e-mailom.
- O priebehu reklamácie Vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom.